Spoločnosť Stachema prešla v poslednom období dôležitou strategickou zmenou. O tom, prečo ku zmenám došlo, ako sa s tým vo firme vyrovnali a aké sú ich vízie do budúcnosti, sme sa porozprávali s výkonným riaditeľom Ladislavom Zelenkom.
Počuli sme, že spoločnosť Stachema prechádzala v poslednom období dôležitými zmenami. Môžete nám priblížiť, aké výzvy ste museli v poslednom období riešiť a ako ste ich zvládli?
V poslednom období sme čelili významnej organizačnej výzve – rozdeleniu dvoch divízií našej spoločnosti na samostatné firmy. Tento krok bol strategickým rozhodnutím, ktoré nám umožnilo lepšie sa zamerať na špecifické potreby jednotlivých segmentov trhu. Napriek komplexnosti tohto procesu sme zvládli všetky súvisiace kroky nad očakávanie. Dôkladná príprava, efektívna komunikácia a silné interné tímy nám pomohli zabezpečiť kontinuitu našich operácií bez negatívneho dopadu na zákazníkov či obchodných partnerov.
Ako Stachema reaguje na trendy v oblasti stavebnej chémie, ako sú napr. inovácie v energetickej efektívnosti či udržateľnosti?
Stachema je dlhodobo orientovaná na sledovanie a implementáciu aktuálnych trendov v oblasti stavebníctva. Inovácie v energetickej efektívnosti a udržateľnosti sú pre nás kľúčové. Zameriavame sa na vývoj produktov na zlepšovanie tepelných vlastností novostavieb i starších domov, ktoré vyžadujú renováciu. Naše riešenia prispievajú nielen k ekologickejšej výstavbe, ale aj k dlhodobej úspore nákladov pre koncových užívateľov.
Akú úlohu zaujímajú inovácie vo vašej firme? Ako podporujete výskum a vývoj? Existuje nejaká technológia alebo trend, ktorý podľa vás výrazne ovplyvní vaše odvetvie v nasledujúcich rokoch?
Inovácie sú pre nás podstatou, najmä v období, keď čelíme požiadavkám , ktoré sú spojené s celosvetovou ekonomickou situáciou a recesiou na stavebnom trhu. Tieto faktory nás motivujú hľadať nové prístupy, ktoré nám umožnia udržať konkurencieschopnosť a prispôsobiť sa dopytu. Výskum a vývoj realizujeme vo vlastných vývojových a skúšobných laboratóriách, ktoré nám pomáhajú neustále zlepšovať kvalitu našich produktov. Z pohľadu budúcnosti vnímame aj nové trendy v oblasti digitalizácie stavebných procesov.
Ak by ste mali pomenovať jednu vec, ktorú by ste chceli v budúcnosti dosiahnuť, čo by to bolo?
Naším cieľom je posilniť pozíciu a známosť značky Stachema na trhu a zvýšiť jej viditeľnosť. Kľúčom k tomu je úzka spolupráca so silnými obchodnými partnermi, vďaka ktorým môžeme efektívne rozširovať naše pôsobenie a budovať dôveru u stabilných, ale aj nových zákazníkov.
Aké faktory najviac ovplyvňujú rozhodnutie o vývoji nových produktov? Sú to potreby zákazníkov, trendy na trhu alebo niečo iné?
Kľúčovú úlohu zohrávajú potreby našich zákazníkov, ale, samozrejme, aj aktuálne trendy na trhu a technologické inovácie. Našou ambíciou je nielen reagovať na dopyt, a tiež úspešne predvídať budúce potreby trhu, na ktoré budeme pripravení.
Aké inovácie ste za posledné obdobie implementovali vo svojich produktoch?
Jednou z kľúčových zmien je zjednotenie vzhľadu našich obalov, vďaka čomu sme dosiahli jednotnú a prehľadnú vizuálnu identitu, ktorá zvyšuje rozpoznateľnosť značky Stachema.
Okrem toho sme rozšírili naše portfólio o novinky určené pre koncového zákazníka. Tieto produkty sú navrhnuté tak, aby boli praktické, ľahko použiteľné a spĺňali vysoké štandardy kvality, ktoré sú pre našu firmu charakteristické.
Text a foto: Stachema