Od roku 2018 majú slovenské inštalačné a servisné firmy v odbore vykurovania a chladenia k dispozícii cloudové riešenie Panasonic AC Service Cloud (ASC). To umožňuje pomocou vzdialeného prístupu nastavenie, správu, diagnostiku aj prediktívnu údržbu HVAC systémov. ASC dokáže predchádzať stovkám servisných výjazdov ročne a ušetriť tak firmám na prevádzkových nákladoch stovky hodín a tisíce eur.
Internet vecí (Internet of Things – IoT) prepája jednotlivé zariadenia pripojené do počítačovej siete, využíva informácie získavané z ich senzorov a odosiela ich do cloudových úložísk. A práve AC Service Cloud je skvelou ukážkou využívania IoT v praxi.
AC Service Cloud je služba určená inštalačným a servisným firmám, ktorým umožňuje diaľkovo sa starať o vykurovacie systémy zákazníkov. Sprístupňuje im množstvo funkcií potrebných pre vzdialenú údržbu, ponúka históriu chybových hlásení a kompletné informácie o jednotke. Umožňuje zmeniť nastavenie väčšiny parametrov, ponúka prehľadné štatistiky prevádzky aj sledovanie opotrebovania jednotlivých dielov.
Servisní technici nemusia zakaždým dochádzať k zákazníkovi, ale množstvo činností dokážu vyriešiť v prehľadnom systéme. Pokiaľ je výjazd nutný, môžu v systéme zistiť problém a pripraviť si potrebné diely a vybavenie na vykonanie servisu na mieste.
„Vďaka ASC sú naši partneri schopní na diaľku systém zákazníkovi nastaviť, vykonať diagnostiku a predikovať alebo identifikovať prípadnú poruchu bez výjazdu technika,“ hovorí Marek Hvozdík, hlavný zástupca spoločnosti Panasonic na Slovensku a pokračuje: „Od partnerov využívajúcich AC Service Cloud vieme, že vďaka tomuto riešeniu nemusia denne navyše uskutočniť 3 až 5 výjazdov spojených s elementárnou diagnostikou alebo nastavením systému. Keďže každý takýto výjazd zaberie v priemere dve hodiny a predstavuje náklady vo výške 180 až 290 eur, za rok ušetria niektorí naši partneri až 77 000 eur na interných nákladoch. A minimálne 1500 človekohodín svojich technikov.“
AC Service Cloud ponúka štyri úrovne prístupu k správe a informáciám. Zákazník môže správcovi prideliť plný prístup so všetkými právami alebo vyberie len monitorovanie a ovládanie, samostatné monitorovacie služby, prípadne len prístup k údajom na vyžiadanie.
AC Service Cloud je jednoduchý na používanie a nevyžaduje žiadny špecializovaný softvér – používateľ sa prihlasuje cez prehliadač. Nainštalované systémy sa automaticky pripoja ku cloudovému serveru a aktualizujú všetky parametre v reálnom čase. Pre koncového zákazníka teda nasadenie ASC znamená získanie dokonalejšieho a sofistikovanejšieho servisu.
Ako už bolo spomenuté vyššie, AC Service Cloud je služba, z ktorej má koncový užívateľ významný úžitok, no primárne sa jedná o B2B aplikáciu určenú pre servisné a inštalačné firmy. Spoločnosť Panasonic však ponúka aj množstvo B2C aplikácií určených priamo koncovým zákazníkom.
Príkladom je aplikácia Panasonic Comfort Cloud, ktorá ponúka monitorovanie spotreby a dokáže sledovať viac klimatizačných jednotiek z jediného mobilného zariadenia. Ovládač v podobe smartfónu má zákazník vždy po ruke. Môže tak ľahko meniť teplotu vzduchu v miestnostiach, vykúriť ich alebo, naopak, vychladiť pred príchodom domov. Okrem zmeny teploty môže ľahko aktivovať aj technológiu nanoe™ X a odstrániť zo vzduchu v miestnosti alergény, pachy, peľ, vírusy alebo baktérie. Ak vo svojej inteligentnej domácnosti používa hlasových asistentov typu Google Assistant alebo Amazon Alexa, môže ich v prostredí Comfort Cloud využívať na nastavenie aj riadenie klimatizačnej jednotky.
K dispozícii je tiež AC Smart Cloud – tento systém na riadenie tepelných čerpadiel Panasonic zvyšuje komfort používania vďaka premyslenej správe funkcií vykurovania, chladenia a ohrevu vody v domácnosti. Využívanie aplikácie umožňuje voľbu rôznych časových a teplotných scenárov aj okamžitých zmien nastavenia. Monitoring prevádzky a spotreby výrazne zlepšuje hospodárenie s energiami a vedie k významným úsporám.
Viac o výhodách riešenia AC Service Cloud a AC Smart Cloud nájdete vo videu TU.
Foto: Panasonic